Vem är vi

Vi som har skapat sidan är Finlands svenska hembygdsförbund r.f,  projekt Digihem, och materialet sätts in av Hembygdsföreningar i hela Svenskfinland. Material kommer att sättas in kontinuerligt fram till augusti 2017, när utställningen är planerad att vara färdig.

Utställningen har tillkommit för att uppmärksamma Finlands 100-årsjubileum år 2017 med temat "Tillsammans" och ingår i det officiella jubileumsårets program.

Har du frågor som gäller materialets innehåll så vänd dig i första hand till ansvarig förening, det vill säga den som publicerat materialet.

Kontaktuppgifter till Digihem:

Susanne Lagus

susanne.lagus@hembygd.fi
Tfn: 040 1841 668

Tack till Bergö fornminnesförening och Kyrkslätts hembygdsförening för fotografierna som används som vinjettbilder.

Webbhuset har gjort den här webbsajten och Tack till Niklas för fina idéer.

Deltagare

Här nedan finns en lista på de som deltar och har bidragit med material till utställningen. Genom att klicka på föreningen kommer du till deras webbsida, där också kontaktuppgifer finns.

Bergö Fornminnesförening r.f.
Kyrkslätts hembygdsförening r.f.
Jeppo hembygdsförening r.f.
Lappträsk hembygdsförening r.f.
Malax museiförening r.f.
Närpes hembygdsförening r.f.
Oravais historiska förening r.f.
Pargas hembygdsförening r.f.
Replot skärgårds hembygdsförening r.f